בחר עסק

לניהול חשבון ושאליתות אנא בחר את שם העסק

לניהול חשבון ושאילתות
בטל

העסק שלכם כבר רשום

מוזמנים להיכנס לאזור האישי

אזור אישי

מידע לצרכן

מאגר “אל תתקשר אלי” הוא מסד נתונים מאובטח שבו ניתן לרשום את המספרים הישראליים שלך על מנת שלא לקבל שיחות שיווק לא רצויות. במאגר קיימות מספר אפשרויות:
* לרשום את המספר/ים הישראליים שלך
* לבדוק אם המספר/ים שלך רשומים במאגר
* להסיר את המספר/ים שלך מהמאגר
* להתלונן על הפרה של תקנות “אל תתקשר אלי”

על פי התקנות, חל איסור על עוסקים לבצע שיחות שיווק לא רצויות למספר הרשום במאגר.

סגורסגור

רישום מספרים

מי יכול לרשום מספר?

כדי לרשום מספר, עליך להיות:
* ‘בעל חשבון’ – האדם שהינו הבעלים של המספר אותו הוא מעוניין לרשום
* ‘מורשה’ – יחיד שניתנה לו סמכות לרשום מספרים עבור יחיד אחר. עדות למינוי עשויה לכלול הצהרה סטטוטורית או העתק מאושר של ייפוי כוח

כמה מספרים אני יכול לרשום?

אין מגבלה על כמות המספרים שאדם יכול לרשום, כל עוד הוכחה בעלותו על החשבון או שהינו מורשה לרשום את המספר.

האם יש תפוגה לרישום מספר במאגר?

המספר שלך יישאר במאגר ללא הגבלת זמן, אלא אם יוסר באופן יזום.

איך אני משנה את המספר הרשום שלי?

אם נדרש שינוי במספר הרשום שלך, עליך להסיר את המספר באמצעות הטופס המקוון, הצ’אט או במענה הטלפוני האוטומטי במספר 1-800-071-171
ניתן לאחר מכן לרשום את המספר העדכני באמצעות כל אחת מהאמצעים לעיל.

רישום מספרים

סגורסגור

קבלת שיחות לאחר רישום

כמה זמן עד שאפסיק לקבל שיחות שיווק לא רצויות?

צרכן יהיה מוגן משיחות שיווק לא רצויות בתום 15 ימים לאחר רישומו בהצלחה למאגר “אל תתקשר אלי”

מה אם אני עדיין מקבל שיחות שיווק לא רצויות לאחר כניסת הרישום לתוקף?

אם אתה עדיין מקבל שיחות שיווק לא רצויות לאחר כניסת הרישום לתוקף, תוכל להגיש תלונה לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגןטופס הגשת תלונה “אל תתקשר אלי”.

האם רישום המספר שלי יפסיק את כל השיחות הבלתי רצויות?

לא, הרישום לא יפסיק את כל השיחות הבלתי רצויות.
התוספת השישית לחוק הגנת הצרכן מפרטת את החריגים לחוק.
האיסור על ביצוע שיחות שיווק מרחוק למספר הרשום במאגר אינו חל אם:
1. עוסק הפונה לצרכן בפנייה שיווקית לאחר שהצרכן פנה אליו וביקש ממנו כי יחזור אליו באמצעות שיחה; נטל ההוכחה כי הצרכן ביקש שהעוסק יחזור אליו כאמור הוא על העוסק.
2. עוסק הקשור לצרכן בעסקה מתמשכת שפונה לצרכן בפנייה שיווקית בתקופת העסקה ולגבי אותה עסקה, לרבות בעניין שינוי תנאיה (בפרט זה – פנייה מותרת); הוראות פרט זה לא יחולו על פנייה שיווקית לגבי עסקה אחרת או הארכתה של עסקה קיימת אלא אם כן ביקש הצרכן מיוזמתו, במסגרת הפנייה המותרת, להאריך את תוקפה של העסקה הקיימת; נטל ההוכחה כי הצרכן ביקש מיוזמתו להאריך תוקף עסקה קיימת הוא על העוסק; לעניין זה, “עסקה מתמשכת” – לרבות עסקה להספקת גז בין צרכן גז לספק גז.
3. עוסק שהצרכן נתן לו הסכמה מפורשת ונפרדת לפנייה שיווקית אליו, ובלבד שהסכמה זו לא הושגה באמצעות פנייה בשיחה למספר הטלפון של הצרכן; הסכמה כאמור תינתן במסמך נפרד בכתב, ובכלל זה בדרך אלקטרונית, ויובהר בו כי אין בהסכמה לפנייה השיווקית כאמור כדי להעיד על הסכמה לביצוע עסקה כלשהי בין הצרכן לעוסק; הסכמה כאמור תהיה בתוקף לשנה לכל היותר אלא אם כן הצרכן חזר בו מהסכמתו קודם לכן, וניתן להאריך את תוקפה, בהסכמת הצרכן בדרך האמורה, בשנה לכל היותר בכל פעם.
4. צרכן שפנה מיוזמתו לעוסק ונתן לו הסכמה מפורשת לפנייה שיווקית אליו מאותו עוסק; ההסכמה תהיה בתוקף לשנה, אולם הצרכן רשאי לחזור בו מהסכמתו בכל עת; נטל ההוכחה לעניין הסכמת הצרכן ותוקפה הוא על העוסק.

חשוב להבהיר, ישנן שיחות טלפוניות שהחוק אינו חל עליהן, כגון:
שיחות לבקשת תרומה
תעמולת בחירות
סוקרי דעת קהל
אם אתה ממשיך לקבל שיחות שיווק לא רצויות מהעוסק למספר הרשום במאגר “אל תתקשר אלי” לאחר שביקשת להפסיק אותן, תוכל להגיש תלונה באמצעות מילוי הטופס המקוון טופס הגשת תלונה “אל תתקשר אלי”.

האם סוקרי דעת קהל יכולים להתקשר למספרים במאגר 'אל תתקשר אלי'?

כן, סוקרי דעת קהל רשאים להתקשר למספרים במאגר ‘אל תתקשר’ כדי לערוך סקרי דעת קהל ומחקר סטנדרטי מבוסס שאלונים.
עם זאת, אם שיחות אלה כוללות מטרה מסחרית, גם אם היא לא המטרה העיקרית או היחידה של השיחה, הן תיכנסנה להגדרה של ‘שיחת שיווק’ ולכן אינן יכולות להיעשות למספר הרשום במאגר.

האם המספר שלי הרשום במאגר יעצור שיחות הונאה?

רישום המספר שלך במאגר “אל תתקשר אלי” לא ימנע ממך לקבל שיחות טלפון הקשורות להונאות.
הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני הונאות היא פשוט לנתק את השיחה עם המתקשר. לעולם אל תיתן למתקשר לא מבוקש מידע אישי או פיננסי כלשהו, ​​גישה למחשב שלך או לפרטי כרטיס האשראי שלך.

קבלת שיחות לאחר רישום

סגורסגור

הגשת תלונה

על מה ניתן להתלונן?

ניתן להתלונן על קבלת שיחת שיווק לא רצויה אם היא התקבלה לאחר מועד כניסת רישום המספר לתוקף ואינה נכללת בחריגים לחוק.

איך אני מגיש תלונה?

ניתן להתלונן על ידי:
מילוי טופס התלונה המקוון טופס הגשת תלונה “אל תתקשר אלי”
חשוב לספק מידע רב ככל האפשר על תלונתך על מנת שנוכל לבדקה כראוי.

כיצד להגיש תלונה יעילה

ככל שתוכל לספק יותר מידע על השיחה שקיבלת, כך המידע יהיה שימושי יותר עבור פעילות הציות והאכיפה של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן.
כאשר מתלוננים על שיחות שיווק לא רצויות, מידע שימושי כולל:
* השעה והתאריך של השיחה
* המספר שבו התקבלה השיחה
* שם העוסק שהתקשר
* פרטי הקשר של העוסק שהתקשר
* אילו מוצרים ו/או שירותים הוצעו בשיחה
* המספר שהוצג בטלפון שלך במהלך השיחה (או מידע המציין שלא הוצג מספר)
* האם יש לך מערכת יחסים קיימת עם העוסק שהתקשר אליך.

מה קורה כשאני מגיש תלונה?

צוות המאגר מעריך את כל התלונות בגין הפרה אפשרית של חוק הגנת הצרכן ו/או התקנה הרלוונטית בחוק. אם נראה כי התלונה מעלה הפרה אפשרית, התלונה מועברת למחלקת החקירות ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לצורך פעילות אכיפה אל מול העוסק.
הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן נוקטת בגישה מדורגת לציות ואכיפה, וכל פעולה שננקטת עומדת במידתיות לחומרת אי הציות. הפעולות שינקטו במידת הצורך על ידי הרשות יהיו תלויות בנסיבות של כל תלונה ותלונה.
כאשר הרשות מוצאת שיש לה יסוד סביר להאמין שמשווק טלפוני הפר את החקיקה, עומדות לרשותה מספר אפשרויות אכיפה.

הגשת תלונה

סגורסגור

החרגות ודגשים

למי מותר להתקשר אלי?

התוספת השישית לחוק הגנת הצרכן מפרטת את החריגים לחוק.
האיסור על ביצוע שיחות שיווק מרחוק למספר הרשום במאגר אינו חל אם:
1. עוסק הפונה לצרכן בפנייה שיווקית לאחר שהצרכן פנה אליו וביקש ממנו כי יחזור אליו באמצעות שיחה; נטל ההוכחה כי הצרכן ביקש שהעוסק יחזור אליו כאמור הוא על העוסק.
2. עוסק הקשור לצרכן בעסקה מתמשכת שפונה לצרכן בפנייה שיווקית בתקופת העסקה ולגבי אותה עסקה, לרבות בעניין שינוי תנאיה (בפרט זה – פנייה מותרת); הוראות פרט זה לא יחולו על פנייה שיווקית לגבי עסקה אחרת או הארכתה של עסקה קיימת אלא אם כן ביקש הצרכן מיוזמתו, במסגרת הפנייה המותרת, להאריך את תוקפה של העסקה הקיימת; נטל ההוכחה כי הצרכן ביקש מיוזמתו להאריך תוקף עסקה קיימת הוא על העוסק; לעניין זה, “עסקה מתמשכת” – לרבות עסקה להספקת גז בין צרכן גז לספק גז.
3. עוסק שהצרכן נתן לו הסכמה מפורשת ונפרדת לפנייה שיווקית אליו, ובלבד שהסכמה זו לא הושגה באמצעות פנייה בשיחה למספר הטלפון של הצרכן; הסכמה כאמור תינתן במסמך נפרד בכתב, ובכלל זה בדרך אלקטרונית, ויובהר בו כי אין בהסכמה לפנייה השיווקית כאמור כדי להעיד על הסכמה לביצוע עסקה כלשהי בין הצרכן לעוסק; הסכמה כאמור תהיה בתוקף לשנה לכל היותר אלא אם כן הצרכן חזר בו מהסכמתו קודם לכן, וניתן להאריך את תוקפה, בהסכמת הצרכן בדרך האמורה, בשנה לכל היותר בכל פעם.
4. צרכן שפנה מיוזמתו לעוסק ונתן לו הסכמה מפורשת לפנייה שיווקית אליו מאותו עוסק; ההסכמה תהיה בתוקף לשנה, אולם הצרכן רשאי לחזור בו מהסכמתו בכל עת; נטל ההוכחה לעניין הסכמת הצרכן ותוקפה הוא על העוסק.

החרגות ודגשים

יש לכם שאלה?
לא מצאתם את מה שאתם מחפשים?

מוקד הלקוחות של הרשות להגנת
הצרכן לשרותכם

לפניות שלחו מייל לכתובת dnc@fta.gov.il

אתר זה משתמש בגוגל אנליטיקס, מוצר של גוגל שעוזר לבעלי אתרים להבין את אופן המעורבות של לקוחות באתרים שלהם.
כאשר אתם מבקרים באתר זה הדפדפן שלכם שולח נתונים מסוימים ל-Google באופן אוטומטי. נתונים אלה כוללים, בין היתר, את כתובת האינטרנט של הדף שבו אתם מבקרים ואת כתובת ה-IP שלכם.

גוגל אנליטיקס משתמשים בקבצי “cookies”, קבצי טקסט המוצבים על המחשב במטרה לסייע לאתר לנתח כיצד המבקרים משתמשים באתר. האינפורמציה שנאספת דרך קובץ ה-“cookie” מועברת ונשמרת בשרתי גוגל. גוגל משתמשת במידע זה כדי להעריך את השימוש שלך באתר, עריכת דוחות על פעילות האתר ועל השימוש באינטרנט בשביל מנהלי אתרים.

גוגל עלולה גם להעביר את המידע לצד שלישי, כאשר היא נדרשת לכך מתוקף חוק, או כאשר צד שלישי מעבד את המידע בשביל גוגל. גוגל לא תשייך את כתובת ה-IP עם מידע אחר שיש לגוגל.

ניתן לבטל את השימוש בקבצי “cookies” על ידי בחירת האפשרות המתאימה בהגדרות הדפדפן, אולם במקרה כזה יתכן ולא כל המידע המופיע באתר יהיה זמין.

למידע נוסף על אופן ביטול שליחת מידע ל- google Analytics לחצו כאן.
להרחבה בנושא google Analytics לחצו כאן.

גלישה באתר זה מהווה את הסכמתכם לאיסוף המידע על ידי גוגל באופן ולמען השימושים שצוינו לעיל.

יש לכם שאלה?
לא מצאתם את מה שאתם מחפשים?

מוקד לקוחות - הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן
שעות פעילות המוקד: יום א' בין השעות 14:00-17:00
ימים ב׳-ה׳ בין השעות 09:00-13:00
1-800-071-170
מענה דיגיטלי 24/7
ניתן להירשם ולקבל מידע באמצעות הוואטסאפ של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן
נרשמת למאגר והתקשרו אליכם בכל זאת?
מלאו טופס תלונה