כל עוסק ישראלי יכול להירשם לשירות “אל תתקשר אלי”.
רישום לשירות
כל עוסק שנרשם לפורטל העוסקים, עובר תחילה תהליך של הזדהות לאומית .
לאחר אימות זהותו של העוסק, הוא נדרש לבחור את סוג העסק ולהמשיך בהתאם את תהליך הרישום.
כיום הרישום לפורטל העוסקים תומך בשלוש ישויות משפטיות: חברה בע”מ, עוסק מורשה/פטור ועמותה רשומה.
על עוסקים המאוגדים כישות משפטית שונה (כלומר שלא אחת משלושת סוגי הישויות שלעיל), לבחור בסוג ישות “עוסק מורשה/פטור”.
במהלך תהליך הרישום ידרש העוסק להזין את מספר הטלפון הנייד או כתובת הדואר האלקטרוני שלו, לצורך זיהוי ואימות העוסק.
פירוט מלא של תהליך הרישום מופיע במדריך הרישום לפורטל העוסקים “אל תתקשר אלי” שבקישור הבא:לחצו כאן [לינק]
לצורך הסרת הרישום של עוסק, עליו לפנות בטופס פניות העוסקים באתר האינטרנט של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בכתובת הזאת
מנגנון ההזדהות הלאומית הינו מנגנון רוחבי של ממשל זמין המשרת את כלל אזרחי מדינת ישראל.
המנגנון מאפשר גישה לשירותים ממשלתיים שונים.
כל המידע לגבי תהליך הרישום להזדהות לאומית זמין בכתובת הזאת
באיזור האישי של הזדהות לאומית יכול משתמש מורשה לתת גישה לשירותים ממשלתיים שונים (כולל שירות “אל תתקשר אלי”) לעסקים- לעצמו או לנציג אחר. כל המידע לגבי הזדהות הלאומית לעוסקים באיזור האישי זמין בכתובת הזאת.
מדריך מפורט לכניסה להזדהות הלאומית ומתן הרשאות לנציגי העוסק לשירות “אל תתקשר אלי” זמין בכתובת כאן
תמיכה טכנית
עוסקים הזקוקים לתמיכה טכנית בנושאים הקשורים לפורטל ומאגר “אל תתקשר אלי” יכולים לפנות לצוות התמיכה הטכנית של המאגר באמצעות טופס מקוון בכתובת הזאת
ניתן לקבל תמיכה טכנית ממוקד אל תתקשר אלי ומחברת זיגיט, מפתחת הפורטל, בכל הנושאים הרלוונטיים לשימוש בפורטל, כגון: רישום, שאילתות של מספרי טלפון, תחקור לוגים, תקלות טכניות בגישה למאגר, שימוש ב- API ועוד.
שאילתות מול המאגר
כל עוסק, לא משנה מה סדר הגודל שלו, יכול לבצע באזור האישי בפורטל העוסקים “אל תתקשר אלי” כל אחת מסוגי השאילתות (קטנה, בינונית, גדולה). הסוגים השונים נוצרו על מנת לאפשר לעוסקים מספר דרכים לבצע שאילתות אל מול המאגר, מתוך הבנה שיהיו עוסקים שיוכלו לממש באמצעות פיתוח גישת API למאגר ויהיו עוסקים שיסתפקו במילוי טופס שאילתה קטן.
טופס בירור מקוון מופיע באזור האישי לעוסקים בפורטל העוסקים “אל תתקשר אלי”. טופס זה מאפשר לעוסקים לבצע שאילתה קטנה אל מול מאגר “אל תתקשר אלי” של עד 10 מספרי טלפון ישראליים נייחים וניידים.
הטופס מיועד לעוסקים זעירים/קטנים שמבקשים לבצע שיחות שיווק טלפוניות למספר קטן של צרכנים ולכן אין להם צורך לבצע שאילתה גדולה אל מול המאגר.
אין מגבלה על מספר השאילתות הקטנות שניתן לבצע בפורטל, וכך ניתן לבצע בדיקה של יותר מ- 10 מספרים.
טופס שאילתה בינונית מאפשר לעוסקים לבצע שאילתות של מספרי טלפון ישראליים נייחים וניידים אל מול מאגר “אל תתקשר אלי”. העוסק יכול להוריד קובץ תבנית ריק שאליו יזין את מספרי הטלפון אותם הוא מעוניין לבדוק. קובץ התבנית יהיה זמין להורדה בטופס השאילתה הבינונית באזור האישי לעוסקים בפורטל.
לאחר מילוי הקובץ במספרי טלפון, יוכל העוסק להעלות את הקובץ בטופס השאילתה הבינונית.
תשובה לשאילתה תתקבל באופן מיידי בפורמט של קובץ זהה שמכיל את רשימת מספרי הטלפון אליהם מותר לעוסק להתקשר מתוך הרשימה המלאה שהעלה.
עוסקים המעוניינים לבצע שאילתות ישירות ממערכות המידע שלהם אל מול מאגר “אל תתקשר אלי” יוכלו לבצע זאת באמצעות ממשק תכנות יישומי (API).
להלן קישור למדריך המלא לשימוש בממשק התכנות היישומי למאגר “אל תתקשר אלי”:
לחצו כאן