אל תתקשר אלי | פורטל חברות

בחר עסק

לניהול חשבון ושאליתות אנא בחר את שם העסק

לניהול חשבון ושאילתות
בטל

העסק שלכם כבר רשום

מוזמנים להיכנס לאזור האישי

אזור אישי

פרטיות

המחויבות שלנו לפרטיות שלך ולעקרונות שאנו פועלים לפיהם בעת איסוף נתונים.

חוק הגנת הפרטיות מחייב את הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לאיסוף, אבטחה, איכות, גישה, שימוש וחשיפת מידע אישי במסגרת מאגר “אל תתקשר אלי”.

התחייבויות אלו מפורטות בעקרונות הפרטיות של מדינת ישראל.


ביום 24.11.20 פורסם תיקון 61 לחוק הגנת הצרכן, התשמ”א – 1981 (להלן: החוק), הקובע כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן (להלן: הרשות) תקים ותנהל מאגר שבו ירשמו מספרי טלפון של צרכנים המעוניינים להגביל פניה שיווקית אליהם מאת עוסקים או מי מטעמם.

התיקון קובע את זכותו של הצרכן לרשום או להסיר מספר טלפון, אחד או יותר מהמאגר וכן אוסר על עוסק לפנות בפניה שיווקית לצרכן הרשום בו. לצורך כך נדרש עוסק המעוניין לבצע פניה שיווקית לברר במאגר האם אותו המספר רשום בו.

בהתאם לסעיף 16ב(ה) לחוק, תוקנו תקנות הגנת הצרכן (מאגר להגבלת פניות שיווקיות), התשע”ב-2022 (להלן: התקנות), המסדירות את האופן בו ניתן לרשום מספר טלפון למאגר, או להסירו ואת האופן בו עוסק יכול לברר מידע במאגר.

הרישום למאגר אנונימי ואינו כרוך בהזנת פרטים אישיים. המידע היחידי שצרכן מתבקש להזין במאגר הוא את מספר הטלפון אליו הוא לא מעוניין לקבל פניות שיווקיות.

המאגר מנוהל על ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. לעוסקים אין גישה ישירה לנתונים השמורים במאגר והם מבצעים את הבירור באמצעות שאילתות.

1. רישום המאגר: בהתאם לסעיף 8 לחוק הגנת הפרטיות התשמ”א – 1981, המאגר רשום בפנקס מאגרי המידע. המאגר הינו בבעלות הרשות. מספר המאגר: 700069679. רמת אבטחת המאגר מוגדרת ברמת אבטחה בינונית וזאת בהתאם לתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע”ז-2017.

2. הגשת תלונה על הפרת התקנות צרכן שנתקל בהפרה של הוראה מהוראות התקנות רשאי להגיש תלונה על ההפרה באמצעות ‘טופס תלונה’. טופס התלונה נועד לאפשר לנציגי הרשות לברר את התלונה והוא כולל שדות בהם נדרש הצרכן למלא פרטים מזהים (שם, טל’, וכיוצ”ב). מידע זה אינו חלק מהמאגר והוא לא מועבר בשום שלב או צורה לעוסקים המבצעים בירור במאגר. המטרה היחידה שלטובתה מתבקש המידע היא על מנת שנציגי הרשות יוכלו לטפל בפניה וליצור קשר עם הפונה במידת הצורך.

3. סקרים: הרשות מבצעת סקרים שוטפים אודות השימוש במאגר ואודות הטיפול בתלונות של צרכנים. הסקר נשלח אל הנרשם באופן אוטומטי לאחר השימוש במאגר והוא כולל מידע כללי, לדג’ מידע דמוגרפי (מידע לפי אזור גיאוגרפי) וכן מידע על חווית השימוש במאגר. הסקר נועד לסייע לרשות לדייק ולשפר את ההגנה על הצרכנים ואת חווית השימוש שלהם במאגר. המענה לסקר אינו חובה ונתון להחלטת המשתמש.

4. יצירת קשר עם הצרכן ככלל, הרשות אינה יוצרת קשר עם מי שמבקש לעשות שימוש במאגר, למעט שליחת הסקרים כאמור בסעיף 3. יחד עם זאת, ייתכן כי נציגי הרשות יצרו עמך קשר במסגרת טיפול בתלונה או במסגרת ביצוע חקירה על בית עסק שביצע הפרות כנגד צרכנים.

5. הגורמים הזכאים להיחשף למידע השמור במאגר: המידע מנוהל על ידי הרשות ושמור באופן שעוסק המבקש לברר בו מידע עושה זאת באמצעות שאילתה (הגשה של רשימת טלפונים וקבלת רשימה של המספרים שאינם רשומים במאגר). עוסקים אינם רשאים לעיין באופן פתוח וחופשי במאגר ולכן לא חשופים למידע השמור בו אלא מקבלים מידע רק ביחס למספרי טלפון שהעבירו במסגרת שאילתות שביצעו. צרכן יכול בכל עת לבדוק אם מספר טלפון שברשותו שמור במאגר, בכפוף להליך המוודא כי הוא זה המחזיק בטלפון שלגביו נעשה הבירור.

פורטל חברות
  • התחברות

יש לכם שאלה?
לא מצאתם את מה שאתם מחפשים?

מוקד הלקוחות של הרשות להגנת
הצרכן לשרותכם

לפניות שלחו מייל לכתובת dnc@fta.gov.il

אתר זה משתמש בגוגל אנליטיקס, מוצר של גוגל שעוזר לבעלי אתרים להבין את אופן המעורבות של לקוחות באתרים שלהם.
כאשר אתם מבקרים באתר זה הדפדפן שלכם שולח נתונים מסוימים ל-Google באופן אוטומטי. נתונים אלה כוללים, בין היתר, את כתובת האינטרנט של הדף שבו אתם מבקרים ואת כתובת ה-IP שלכם.

גוגל אנליטיקס משתמשים בקבצי “cookies”, קבצי טקסט המוצבים על המחשב במטרה לסייע לאתר לנתח כיצד המבקרים משתמשים באתר. האינפורמציה שנאספת דרך קובץ ה-“cookie” מועברת ונשמרת בשרתי גוגל. גוגל משתמשת במידע זה כדי להעריך את השימוש שלך באתר, עריכת דוחות על פעילות האתר ועל השימוש באינטרנט בשביל מנהלי אתרים.

גוגל עלולה גם להעביר את המידע לצד שלישי, כאשר היא נדרשת לכך מתוקף חוק, או כאשר צד שלישי מעבד את המידע בשביל גוגל. גוגל לא תשייך את כתובת ה-IP עם מידע אחר שיש לגוגל.

ניתן לבטל את השימוש בקבצי “cookies” על ידי בחירת האפשרות המתאימה בהגדרות הדפדפן, אולם במקרה כזה יתכן ולא כל המידע המופיע באתר יהיה זמין.

למידע נוסף על אופן ביטול שליחת מידע ל- google Analytics לחצו כאן.
להרחבה בנושא google Analytics לחצו כאן.

גלישה באתר זה מהווה את הסכמתכם לאיסוף המידע על ידי גוגל באופן ולמען השימושים שצוינו לעיל.

יש לכם שאלה?
לא מצאתם את מה שאתם מחפשים?

מוקד לקוחות - הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן
שעות פעילות המוקד: יום א' בין השעות 14:00-17:00
ימים ב׳-ה׳ בין השעות 09:00-13:00
1-800-071-170
מענה דיגיטלי 24/7
ניתן להירשם ולקבל מידע באמצעות הוואטסאפ של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן
נרשמת למאגר והתקשרו אליכם בכל זאת?
מלאו טופס תלונה