אל תתקשר אלי | פורטל חברות

בחר עסק

לניהול חשבון ושאליתות אנא בחר את שם העסק

לניהול חשבון ושאילתות
בטל

העסק שלכם כבר רשום

מוזמנים להיכנס לאזור האישי

אזור אישי

מידע לעוסק

מאגר “אל תתקשר אלי” פותח בתגובה למצוקה של צרכנים רבים בשל הגידול בשיחות טלמרקטינג לא רצויות. המאגר הוא מסד נתונים מאובטח שבו הציבור יכול לרשום את מספריהם כדי להימנע מקבלת שיחות טלמרקטינג.
המאגר מספק שירות לעוסקים שמבצעים שיחות טלמרקטינג שלא התבקשו על ידי הצרכנים כדי לוודא שהם מתקשרים אך ורק למי שאיפשר זאת בכך שלא נירשם למאגר “אל תתקשר אלי”.

שירות זה מאפשר לעוסקים לייעל את שיחות המכירה שלהם בכך שאינם מבזבזים משאבים על יצירת קשר עם צרכנים שאינם מעוניינים ממילא שיתקשרו אליהם. כתוצאה מכך צפוי שיחס ההמרה בשיחות המכירה של העוסקים יעלה.

סגורסגור

שימוש במאגר

האם תקנות "אל תתקשר אלי" חלות על הפעילויות שלי?

תקנות “אל תתקשר אלי” חלות על כלל העוסקים בכפוף לחוק הגנת הצרכן.

האם יש חריגים לחוק לפי חוק הגנת הצרכן?

התוספת השישית לחוק הגנת הצרכן מפרטת את החריגים לחוק.

האיסור על ביצוע שיחות שיווק מרחוק למספר הרשום במאגר אינו חל אם:

  1. עוסק הפונה לצרכן בפנייה שיווקית לאחר שהצרכן פנה אליו וביקש ממנו כי יחזור אליו באמצעות שיחה; נטל ההוכחה כי הצרכן ביקש שהעוסק יחזור אליו כאמור הוא על העוסק.
  2. עוסק הקשור לצרכן בעסקה מתמשכת שפונה לצרכן בפנייה שיווקית בתקופת העסקה ולגבי אותה עסקה, לרבות בעניין שינוי תנאיה (בפרט זה – פנייה מותרת); הוראות פרט זה לא יחולו על פנייה שיווקית לגבי עסקה אחרת או הארכתה של עסקה קיימת אלא אם כן ביקש הצרכן מיוזמתו, במסגרת הפנייה המותרת, להאריך את תוקפה של העסקה הקיימת; נטל ההוכחה כי הצרכן ביקש מיוזמתו להאריך תוקף עסקה קיימת הוא על העוסק; לעניין זה, “עסקה מתמשכת” – לרבות עסקה להספקת גז בין צרכן גז לספק גז.
  3. עוסק שהצרכן נתן לו הסכמה מפורשת ונפרדת לפנייה שיווקית אליו, ובלבד שהסכמה זו לא הושגה באמצעות פנייה בשיחה למספר הטלפון של הצרכן; הסכמה כאמור תינתן במסמך נפרד בכתב, ובכלל זה בדרך אלקטרונית, ויובהר בו כי אין בהסכמה לפנייה השיווקית כאמור כדי להעיד על הסכמה לביצוע עסקה כלשהי בין הצרכן לעוסק; הסכמה כאמור תהיה בתוקף לשנה לכל היותר אלא אם כן הצרכן חזר בו מהסכמתו קודם לכן, וניתן להאריך את תוקפה, בהסכמת הצרכן בדרך האמורה, בשנה לכל היותר בכל פעם.
  4. צרכן שפנה מיוזמתו לעוסק ונתן לו הסכמה מפורשת לפנייה שיווקית אליו מאותו עוסק; ההסכמה תהיה בתוקף לשנה, אולם הצרכן רשאי לחזור בו מהסכמתו בכל עת; נטל ההוכחה לעניין הסכמת הצרכן ותוקפה הוא על העוסק.

    חשוב להבהיר, ישנן שיחות טלפוניות שהחוק אינו חל עליהן, כגון:

  • שיחות לבקשת תרומה
  • תעמולת בחירות
  • סוקרי דעת קהל

כיצד אוכל לבדוק את רשימות המספרים שלי מול מאגר 'אל תתקשר'?

1.     לשם בירור מידע במאגר, יבצע עוסק רישום חד פעמי למאגר באזור ייעודי לעוסקים במאגר; רישום עוסק למאגר יושלם בתוך שני ימי עסקים לכל היותר.
2.      עוסק יבדוק במאגר אם מספר טלפון של צרכן שאליו הוא מתכוון לבצע פנייה שיווקית מופיע בו בטרם הפנייה; בדיקה כאמור תתבצע בפרק זמן שלא יעלה על 15 הימים הקודמים למועד הפנייה השיווקית.
3.     עוסק יוכל לבדוק אם מספר טלפון של צרכן מופיע במאגר בכל אחת מהדרכים הבאות:
  1.     באמצעות הקלדה של מספר טלפון בטופס הנמצא באזור הייעודי לעוסקים במאגר; טופס זה מוגבל לעד 10 מספרי טלפון לבדיקה. תוצאת הבדיקה תוצג מיידית לעוסק בטופס תשובה באזור הייעודי לעוסקים במאגר.
  2.     באמצעות קובץ ייעודי שבו יזין העוסק את מספרי הטלפון שהוא מעוניין לבדוק . את הקובץ יהיה ניתן להעלות לבדיקה בטופס שמופיע באזור הייעודי לעוסקים במאגר; בדיקת מספרי טלפון באמצעות העלאת קובץ ייעודי מוגבלת לעד 100,000 מספרי טלפון לבדיקה יחידה. העוסק יוכל להוריד את תוצאת הבדיקה בקובץ זהה שיכיל רק את המספרים שניתן להתקשר אליהם (כלומר שאינם רשומים במאגר).
  3.     באמצעות ממשק להעברת נתונים (API); בדיקת מספרי טלפון באמצעות ממשק ה- API תשמש עוסקים המעוניינים להטמיע ממשק זה במערכות המחשוב שלהם. מדריך מפורט לגבי מימוש ממשק הAPI זמין בכתובת הזאת

העוסק יבצע שאילתה תוך הכנסת כל מספרי הטלפון שבכוונתו לבצע אליהם שיחת שיווק ויקבל חזרה את כל מספרי הטלפון אליהם הוא רשאי להתקשר מתוך הרשימה שהגיש.  רישום מספר טלפון למאגר יכנס לתוקף בתום 15 יום ממועד הרישום.כל עוסק שמתקשר למספר הרשום במאגר, מפר את החוק ועלול לשאת בעונשים הקבועים בחוק. כדי לבדוק את רשימת המספרים שלך מול המאגר, תחילה עליך לפתוח חשבון עוסק בפורטל “אל תתקשר אלי”. .

לאחר הקמת החשבון, תוכל להתחבר ולהתחיל לבצע שאילתות של מספרי טלפון אל מול המאגר .

האם אוכל לקבל מידע נוסף על רישום צרכן בתאריך מסוים?

  • על מנת לתת מענה לטענות צרכנים על הפרה של תקנות “אל תתקשר אלי” על ידי עוסקים, מאפשר פורטל “אל תתקשר אלי” לעוסקים לבדוק שאילתות שביצעו בעבר אל מול המאגר.
  • שימוש במאגר

    סגורסגור

    התקנות

    בתוקף סמכותי לפי סעיף 16ב(ה) לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981 לאחר התייעצות עם הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן לפי סעיף 37(א1) לחוק ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אני מתקינה תקנות אלה:

    1 .המאגר, כהגדרתו בסעיף 16ב לחוק, יאפשר -

    א .רישום והסרה של מספרי טלפון נייח או נייד של צרכנים, לבקשת צרכן;

    ב .בירור מידע במאגר לעוסקים ולצרכנים.

    2 .א צרכן המבקש להיכלל במאגר, רשאי לרשום בו מספר טלפון נייח או נייד, או להסיר ממנו מספר טלפון כאמור, באחת מהדרכים האלה:

    1 .באמצעות מספר טלפון שתפרסם הרשות באתר האינטרנט שלה (בתקנות אלה - האתר):

    2 .באופן מקוון, כפי שתפרסם הרשות באתר.

    ב. ביקש צרכן לרשום מספר טלפון במאגר או להסירו מהמאגר, יקבל הודעה על השלמת הרישום או ההסרה ועל מועד תחילת תחולתה או סיום תחולתה, לפי העניין, של החזקה כי הצרכן סירב לקבל פנייה שיווקית לאותו מספר טלפון לפי סעיף 16ג(ב) לחוק (בתקנות אלה - החזקה); הודעה כאמור בתקנת משנה זו תימסר בדרך שבה בוצעו הרישום או ההסרה.

    ג. ביקש הצרכן לרשום מספר טלפון אשר מצוי במאגר, יקבל הודעה בעת הרישום, על כך שמספר הטלפון כבר רשום במאגר; ביקש הצרכן להסיר מספר טלפון שאינו מצוי במאגר, יקבל הודעה על כך שמספר הטלפון אינו רשום במאגר.

    ד. דרכי הרישום של מספר טלפון במאגר ודרכי ההסרה ממנו כאמור בתקנת משנה (א), יפורסמו באתר באופן בולט לעין.

    (ה) לפני סיום הליך הרישום של מספר טלפון במאגר או הליך ההסרה של מספר טלפון מהמאגר, תוודא הרשות כי הרישום או ההסרה של אותו מספר טלפון הוא על דעת הצרכן, באמצעות הטלפון או באופן מקוון.

    (ו) נרשם מספר טלפון במאגר, תחול החזקה על אותו מספר טלפון בתום 15 ימים מיום הרישום.

    3 .א לשם בדיקת מספר טלפון במאגר במטרה לוודא שאינו רשום בו בהתאם להוראות סעיף 16ג(ג) לחוק (בתקנות אלה - בדיקה), יבצע עוסק רישום חד–פעמי למאגר באזור ייעודי לעוסקים במאגר; רישום עוסק למאגר יושלם בתוך שני ימי עסקים לכל היותר. ב. בדיקה תתבצע על ידי עוסק בפרק זמן שלא יעלה על 15 הימים הקודמים למועד הפנייה השיווקית.

    ג. עוסק יוכל לבדוק אם מספר טלפון של צרכן מופיע במאגר בכל אחת מהדרכים האלה:

    1 .באמצעות הקלדה של מספר טלפון במאגר;

    2 .באמצעות קובץ ייעודי שבו יזין העוסק את מספרי הטלפון שהוא מעוניין לבדוק, שיופיע באזור הייעודי לעוסקים במאגר; 1 ס"ח התשמ"א, עמ' 248 ;התשפ"א, עמ' 98. מאגר להגבלת פניות שיווקיות רישום והסרה של מספר טלפון בדיקת מספר טלפון במאגר על ידי עוסקים

    3 ,באמצעות ממשק להעברת נתונים, כפי שיפורסם באזור הייעודי לעוסקים במאגר;

    4 .באופן דיגיטלי אחר שתחליט עליו הרשות, כפי שיפורט באזור הייעודי לעוסקים במאגר. ד. הרשות תפרסם באתר את המפרט הטכני המאפשר גישה למאגר, לרבות שינויים במפרט, וזאת כדי לאפשר לעוסקים להיערך לביצוע הבדיקה. ה. עם ביצוע הבדיקה, יקבל העוסק את מספרי הטלפון שאינם רשומים במאגר. ו. ביצע העוסק פנייה שיווקית למספר טלפון שנרשם במאגר, ואולם מספר זה לא היה רשום במאגר במועד שבו ביצע העוסק את הבדיקה בהתאם להוראות תקנת משנה (ב), יראו פנייה שיווקית זו כעומדת בהוראות סעיף 16ג(ג) לחוק.

    4 .א. צרכן רשאי לברר את מועד הרישום או ההסרה של מספר טלפון שרשם במאגר או הסיר ממנו באמצעות הטלפון או באופן מקוון.

    .ב. עוסק רשאי לברר, באזור הייעודי לעוסקים במאגר, את המועדים שבהם ביצע בדיקה במאגר ומהם המספרים שבדק.

    5 .הרשות תפעיל מוקד תמיכה לשם טיפול בפניות של עוסקים וצרכנים הנוגעות לשימוש במאגר, ובכלל זה תמיכה טכנית; אופן הפנייה למוקד התמיכה יפורט באתר.

    6 .תחילתן של תקנות אלה ביום ח' בטבת התשפ"ג )1 בינואר 2023.

    התקנות

    סגורסגור

    החקיקה

    החקיקה

    להלן קישור לחקיקה הנוגעת לחוק הגנת הצרכן על תיקוניו השונים:לחצו כאן.

    החקיקה

    סגורסגור

    החרגות ודגשים

    למי מותר להתקשר אלי

    התוספת השישית לחוק הגנת הצרכן מפרטת את החריגים לחוק.
    האיסור על ביצוע שיחות שיווק מרחוק למספר הרשום במאגר אינו חל אם:
    1. עוסק הפונה לצרכן בפנייה שיווקית לאחר שהצרכן פנה אליו וביקש ממנו כי יחזור אליו באמצעות שיחה; נטל ההוכחה כי הצרכן ביקש שהעוסק יחזור אליו כאמור הוא על העוסק.
    2. עוסק הקשור לצרכן בעסקה מתמשכת שפונה לצרכן בפנייה שיווקית בתקופת העסקה ולגבי אותה עסקה, לרבות בעניין שינוי תנאיה (בפרט זה – פנייה מותרת); הוראות פרט זה לא יחולו על פנייה שיווקית לגבי עסקה אחרת או הארכתה של עסקה קיימת אלא אם כן ביקש הצרכן מיוזמתו, במסגרת הפנייה המותרת, להאריך את תוקפה של העסקה הקיימת; נטל ההוכחה כי הצרכן ביקש מיוזמתו להאריך תוקף עסקה קיימת הוא על העוסק; לעניין זה, “עסקה מתמשכת” – לרבות עסקה להספקת גז בין צרכן גז לספק גז.
    3. עוסק שהצרכן נתן לו הסכמה מפורשת ונפרדת לפנייה שיווקית אליו, ובלבד שהסכמה זו לא הושגה באמצעות פנייה בשיחה למספר הטלפון של הצרכן; הסכמה כאמור תינתן במסמך נפרד בכתב, ובכלל זה בדרך אלקטרונית, ויובהר בו כי אין בהסכמה לפנייה השיווקית כאמור כדי להעיד על הסכמה לביצוע עסקה כלשהי בין הצרכן לעוסק; הסכמה כאמור תהיה בתוקף לשנה לכל היותר אלא אם כן הצרכן חזר בו מהסכמתו קודם לכן, וניתן להאריך את תוקפה, בהסכמת הצרכן בדרך האמורה, בשנה לכל היותר בכל פעם.
    4. צרכן שפנה מיוזמתו לעוסק ונתן לו הסכמה מפורשת לפנייה שיווקית אליו מאותו עוסק; ההסכמה תהיה בתוקף לשנה, אולם הצרכן רשאי לחזור בו מהסכמתו בכל עת; נטל ההוכחה לעניין הסכמת הצרכן ותוקפה הוא על העוסק.

    החרגות ודגשים

    פורטל חברות
    • התחברות

    יש לכם שאלה?
    לא מצאתם את מה שאתם מחפשים?

    מוקד הלקוחות של הרשות להגנת
    הצרכן לשרותכם

    לפניות שלחו מייל לכתובת dnc@fta.gov.il

    אתר זה משתמש בגוגל אנליטיקס, מוצר של גוגל שעוזר לבעלי אתרים להבין את אופן המעורבות של לקוחות באתרים שלהם.
    כאשר אתם מבקרים באתר זה הדפדפן שלכם שולח נתונים מסוימים ל-Google באופן אוטומטי. נתונים אלה כוללים, בין היתר, את כתובת האינטרנט של הדף שבו אתם מבקרים ואת כתובת ה-IP שלכם.

    גוגל אנליטיקס משתמשים בקבצי “cookies”, קבצי טקסט המוצבים על המחשב במטרה לסייע לאתר לנתח כיצד המבקרים משתמשים באתר. האינפורמציה שנאספת דרך קובץ ה-“cookie” מועברת ונשמרת בשרתי גוגל. גוגל משתמשת במידע זה כדי להעריך את השימוש שלך באתר, עריכת דוחות על פעילות האתר ועל השימוש באינטרנט בשביל מנהלי אתרים.

    גוגל עלולה גם להעביר את המידע לצד שלישי, כאשר היא נדרשת לכך מתוקף חוק, או כאשר צד שלישי מעבד את המידע בשביל גוגל. גוגל לא תשייך את כתובת ה-IP עם מידע אחר שיש לגוגל.

    ניתן לבטל את השימוש בקבצי “cookies” על ידי בחירת האפשרות המתאימה בהגדרות הדפדפן, אולם במקרה כזה יתכן ולא כל המידע המופיע באתר יהיה זמין.

    למידע נוסף על אופן ביטול שליחת מידע ל- google Analytics לחצו כאן.
    להרחבה בנושא google Analytics לחצו כאן.

    גלישה באתר זה מהווה את הסכמתכם לאיסוף המידע על ידי גוגל באופן ולמען השימושים שצוינו לעיל.

    יש לכם שאלה?
    לא מצאתם את מה שאתם מחפשים?

    מוקד לקוחות - הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן
    שעות פעילות המוקד: יום א' בין השעות 14:00-17:00
    ימים ב׳-ה׳ בין השעות 09:00-13:00
    1-800-071-170
    מענה דיגיטלי 24/7
    ניתן להירשם ולקבל מידע באמצעות הוואטסאפ של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן
    נרשמת למאגר והתקשרו אליכם בכל זאת?
    מלאו טופס תלונה